opieka nad dziećmi do lat 3
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Rejestr żłobków i klubów dziecięcych
Akapit nr 1 - brak tytułu
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 157 z późn.zm.)
Zgodnie z postanowieniami w/w ustawy opieka nad dziećmi w wieku do lat 3 może być sprawowana:
- w żłobku;
- w klubie dziecięcym;
- przez dziennego opiekuna;
- przez nianię.
Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawyz dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (t.j.Dz. U. z 2016 r. poz. 1829 z późn.zm.) i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych .
„Rejestr żłobków i klubów dziecięcych prowadzących działalność na terenie Gminy Siedlisko" prowadzi Wójt Gminy Siedlisko .
Wójt gminy dokonuje wpisu do rejestru na podstawie pisemnego wniosku o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy.
Wpis do rejestru podlega opłacie w wysokości 500 zł., która stanowi dochód własny Gminy.
Wpis do rejestru podlega opłacie w wysokości 500 zł., która stanowi dochód własny Gminy.
Podmiot wpisany do Rejestru jest zobowiązany do informowania Wójta gminy o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dołączonych do wniosku dokumentach w terminie 14 dni od zaistnienia zmian. Po otrzymaniu informacji o zmianach, Wójt dokonuje zmian w Rejestrze oraz wydaje podmiotowi wpisanemu do rejestru stosowne zaświadczenie, uwzględniające te zmiany.
Wykreślenie z Rejestru w drodze decyzji administracyjnej, następuje w przypadku:
1) złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;
2) nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
3) przekazania we wniosku o wpis do rejestru oraz dołączonych do niego wymaganych dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.
1) złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;
2) nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
3) przekazania we wniosku o wpis do rejestru oraz dołączonych do niego wymaganych dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.
Wykreślenie z rejestru jest zwolnione z opłaty.
Wzory wniosków określone zostały w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 stycznia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz.193)
Rejestr Żłobków i Klubów Dziecięcych prowadzony przez Wójta Gminy Siedlisko publikowany jest na stronie https://empatia.mpips.gov.pl
Załączniki
Pobierz dane XML Rejestr żłobków i klubów dziecięcych Drukuj informację Rejestr żłobków i klubów dziecięcych
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Siedlisko |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Danuta Kaczanowska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2018-11-16 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Danuta Kaczanowska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2018-11-16 21:26:30 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2018-11-16 21:40:10 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2018-11-16 21:40:10 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 105 raz(y) |